نه در حد E3
 
بگو هستی2
پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 10:13 ::  نويسنده : نیما تهی

در E3 امسال شرکت مایکروسافت حضور معمولی ای داشت و چیز غیر منتظره ای را ندیدیم. با نگاهی به کنفرانس این شرکت (که اولین کنفرانس هم بود) و نگاهی به کلیت بازی هایی که برای کنسول ایکس باکس360 معرفی شد می بینیم که ایکس باکس تا نیمه ی ابتدایی سال آینده ی میلادی همان روند سال گذشته را ادامه خواهد داد.
پتلفرم PC امسال کاملا محجور مانده بود. به گونه ای که به نظر می رسد مایکروسافت به طور کلی از PC نا امید شده است. البته ظاهرا بازی سازهای حرفه ای نیز دیگر به مانند سالیان گذشته از این پلتفرم استقبال به عمل نمی آورند. در کنفرانس مایکروسافت تقریبا اسمی از PC برده نشد چه برسد به آن که برایش بازی ای نیز معرفی گردد. ظاهرا با گسترش روزافزون کرک بازی ها و سرعت اینترنت دیگر نباید به بازی بر روی رایانه های شخصی امیدی داشت؛ حتی حالا که کنسول ها روز به روز قدیمی تر می شوند.
اما در زمینه ی ایکس باکس360 هم مایکروسافت تنها چند عنوانی را معرفی کرد که تقریبا همگی در مورد آن قبل از آغاز کنفرانس آگاهی داشتیم. مثلا بازی های چند پلتفرمی Tomb Raider و Call Of Duty: Modern Warfare3 که برای پلی استیشن3 هم عرضه خواهد شد. البته احتمال می رود حداقل بسته های مکمل انحصاری را در آینده برای ایکس باکس360 شاهد باشیم. بازی های انحصاری و هاردکور این پلتفرم هم همان هایی بودند که همیشه انتظارشان را می کشیم، مثلا بازی ای نظیر Gears Of War3  . البته غافل گیری امسال معرفی دو عنوان جدید از مجموعه هیلو بود. ابتدا نسخه ی بازسازی شده ازاولین شماره ی هیلو که با گرافیکی دیدنی و تغییراتی گسترده در روند بازی باز می گردد و دیگر هیلو4 که دوباره با محوریت مسترچیف و کورتانا داستانی جدید را آغاز می کند. از نسخه ی باز سازی شده ویدئوی مفصلی به نمایش در آمد اما برای هیلو4 تنها یک دموی از پیش رندر شده در معرض دید تماشاگران قرار گرفت.
در کنار موارد مذکور تاکید و تایید مایکروسافت در E3 امسال حول حسگر حرکتی کینکت می چرخید و چه در خود کنفرانس مایکروسافت و چه در کنفرانس های مطبوعاتی سایر شرکت ها توانستیم عناوین متعددی را برای این دوربین عجیب و غریب شاهد باشیم. البته متاسفانه تقریبا تمام بازی هایی که به طور کامل از این حسگر استفاده می کردند تا شعار "شما کنترل کننده هستید" را محقق سازند، عناوین ساده و نه چندان جدی بودند که گیمرهای هاردکور و حرفه ای را شاید به این راحتی ها راضی نکنند. برای مثال بازیFable: Journey تنها نام این سری را بر دوش می کشد و در این بازی شخصیت اصلی در نمای اول شخص خود به جلو می رود و شما تنها می توانید با دستان خویش حرکات لازم برای شمشیر زدن و یا ایجاد جادو را ادا کنید. اما تقریبا در هیچکدام از بازی های حرفه ای که از کینکت استفاده می کنند شما کنترل کامل بازی را نمی توانید با کینکت در دست بگیرید و تنها می توان بخشی از روند بازی را در دست گرفت. مثلا در مس افکس3 تنها فایده ی کینکت بخش تشخیص صدای آن است که به وسیله ی آن می توانید دیالوگ ها را بیان کنید و یا دستور حمله و پناه گرفتن را برای همراهان خویش بیان کنید.
با این همه خبرهای خوش بسیاری هم برای E3 امسال داریم. از قرار معلوم در آینده ی تمامی محصولات EA Sports از کینکت پشتیبانی کامل خواهند کرد. پس، از این به بعد می توان با یک بازی ورزشی واقعا ورزش کرد. البته امکان بازی گلف با کینکت جالب است اما حقیقتا این که دو ساعت با کینکت فوتبال بازی کنیم احتمالا حسابی عرقمان را در خواهد آورد.
خبر خوب دیگر این که از این پس تمام بازی هایی که با پیشوند Tom Clancy's عرضه می شوند از کینکت پشتیبانی خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست که چطوری می توان در یک بازی اول شخص و یا سوم شخص تیراندازی با کینکت راه رفت و چرخید! حتی در بازی Star Wars مخصوص کینکت هم با کینکت همه کار اعم از شمشیر زدن، پریدن، کنترل وسایل نقلیه و... را می شد انجام داد به غیر از راه رفتن که به شکل خودکار انجام می شد.
در مجموع مایکروسافت به مانند سایر کمپانی ها از E3 امسال به جهت بازاریابی هر چه بهتر برای سخت افزار جدیدش استفاده کرد.


سردرگمی نینتندو از تعداد کنسول هایش به طور مشهودی در برنامه های این شرکت موج می زند. کنسول دستی DS خیلی وقت است که به بازار عرضه شده و طبیعی است که دیگر از طریق نیتندو به مانند سابق همایت نشود. اما متاسفانه Wii به عنوان یک کنسول خانگی از نظر میزان عمر مفید نتوانسته در برابر رقبایش مقاومت کند. چرا که این کنسول با تمام ویژگی ها و نو آوری هایش به علت ضعف سخت افزاری نمی تواند بازی های جدید را پشتبیانی کند و از طرفی دسته های حسگر حرکتی Move جانشین جدیدی برای حسگرهای حرکتی Wii هستند. از این رو E3 امسال برای کمپانی نیتندو محل مناسبی برای معرفی کنسول خانگی جدیدی بود. این کنسول جدید Wii U نام گرفت که در ادامه در باره اش توضیح خواهیم داد.
کنفرانس نینتندو به علت سالگرد 25 سالگی سری بازی های Legend of Zelda با یک شو، شامل اجرای زنده ی موسیقی و صحبت هایی در مورد این سری آغاز شد و در نهایت از تمامی علاقه مندان به این مجموعه در سراسر جهان تشکر به عمل آمد. این نمایش و تشکر حدود یک سوم از کنفرانس نینتندو را اشغال کرد!
پس از آن نوبت به 3DS بود که با عناوین سرگرم کننده و همه پسندش خود نمایی کند. بازی های 3DS شامل عناوین Super Mario، Star Fox، Marion Card، Luigis Mansion2 و Kid Ikarus می شدند که همگی سرگرم کننده و برای سنین پایین مناسب هستند. اما متاسفانه هیچگونه بازی هاردکور و حرفه ای بزرگ سال پسندی قابل مشاهده نبود. این واقعه نشان می دهد که در این نسل هم نینتندو از بازی های جدی و خشن به طور کامل و شایسته پشتیبانی نخواهد کرد. این موضوع در کنسول جدید این شرکت نیز شامل است.کنسول جدید Wii U که برای نخستین بار در E3 امسال معرفی شد نیز یکی دیگر از تکنولوژی های خلاقانه شرکت نینتندو است که بازی هایش می تواند تا سال ها مخاطب ها را سرگرم کند. این کنسول که تا 50 درصد از پلی استیشن3 نیز قوی تر است از دسته ای جدید بهره می برد. این دسته از نظر ظاهر بزرگ، بدقواره و بی ریخت است ولی پتانسیلی غیر قابل باور دارد. این دسته در کنار دکمه های معمول سایر دسته های جهان دارای یک صفحه نمایش بزرگ است که علیرغم توانایی حسگر حرکتی و صفحه ی چند لمسی، به وسیله ی بولوتوث با خود کنسول در رابطه است و می تواند تصاویر و اطلاعات را دریافت کند. مثلا اگر تلوزیون خاموش شود می توانید بازی را با کیفیت HD با دسته ی خود ادامه دهید و یا اگر دسته را به سمت راست بچرخانید سمت راست خود در بازی را می بینید بدون این که نیازی به چرخاندن تصویر در تلوزیون داشته باشید. در مجموع به نظر می رسد برگ برنده ی Wii U دسته هایش باشد. اما همانطور که گفته شد این کنسول از نظر گرافیکی وارد نسل جدیدی نشده و احتمالا همانند کنسول خانگی قبلی شرکت نینتندو طول عمر کمی نسبت به دستگاهی مثل پلی استیشن4 خواهد داشت.
در E3 امسال بازی انحصاری مهمی برای Wii U معرفی نشد. باید تا E3 سال آینده صبر کنیم. گفتنی است که Wii U در سال 2012 به بازار عرضه خواهد شد.
 
 
 
 
کمپانی سونی در E3 امسال برای پلی استیشن3، معمولی و برای کنسول دستی جدید این شرکت یعنی پلی استیشن Vita فوق العاده بود. پلی استیشن3 در زمینه ی بازی های انحصاری اش خوب بود. اما دقیقا پایش را حتی کمی از خوب فرار تر نگذاشت. همیشه عادت داشتیم در کنفرانس های مطبوعاتی،بازی های انحصاری خارق العاده و جدیدی را شاهد باشیم. ولی امسال همان بازی هایی را دیدیم که کاملا توقع داشتیم ببینیم؛ بدون هر گونه چیز خارق العاده ، سوپرایز کننده ای.
می توان کنفرانس سونی را به سه قسمت تقسیم کرد. ابتدا بازی های انحصاری هاردکور برای پلی استیشن3، بازی های ساده و سرگرم کننده برای دسته ی حسگر حرکتی Move و در نهایت اطلاعات کنسول دستی جدید این شرکت که Vita نامیده شد.
کنفرانس امسال سونی با توضیحات و تقدیر و تشکر در مورد اتفاقات اخیر مرتبط با این کمپانی از زلزله و سونامی ژاپن گرفته تا قطعی های اخیر شبکه ی پلی استیشن آغاز شد. در ادامه دمویی از بازی Uncharted 3 به نمایش در آمد که شخصیت اصلی بازی یعنی ناتان را در یک کشتی مواج بر روی دریا نمایش می داد. گرافیک بازی همانطور که همه انتظار داشتند عالی و بی عیب و نقص بود. همچنین چیزی که در این نسخه غوغا می کند طراحی جلوه ی آب و فیزیک عالی این مایع است که حتی در مواقعی بر روند بازی نیز تاثیر دارد.
پس از این نوبت نمایش سه دقیقه ای دمویی از بازی Resistance 3 بود. متاسفانه نمی توان این دمو را خارق العاده دانست. اما به روند آن چند سلاح و نارنجک برقی افزوده شده بود که بسیار کار آمد به نظر می آمدند. در آخر نیز یک غول عنکبوتی عظیم معرفی و دمو به پایان رسید.
دو بازی جدید اما نه چندان مطرح هاردکور دیگر که برای پلی استیشن3 معرفی شدند نیز Dust و Star Hawk نام داشتند که در محیطی آخرالزمانی و فضایی رخ می دادند. اما هنوز اطلاعات زیادی از آن ها در دسترس نیست و نمی توان در مورد کیفیت شان اظهار نظر کرد.
تمام بازی های مذکور از نمایش سه بعدی و همچنین دسته های حسگر حرکتی Move پشتیبانی می کردند. با این حال نمی توان بازی کننده های کم سن و سال را دست کم گرفت. از این رو دموی دو بازی NBA2K12 و Medieval Moves: Deadmund's Quest برای علاقه مندان به نمایش در آمدند. Medieval Moves: Deadmund's Quest یک بازی کودکانه است که حسگر حرکتی Move حرف اول را در آن می زند و هر حرکتی از باز کردن قفل ها تا شمشیر زدن، با این حسگرها اجرا خواهد شد.
بازی های مطرح معرفی شده برای پلی استیشن3 همین موارد بودند. پس از آن نوبت به پلی استیشن Vita رسید. اطلاعات و بازی هایی که از این کنسول معرفی شدند همگی بسیار هیجان انگیز بودند و از همین الان خیلی ها از جمله خودم شدیدا به خرید این کنسول دستی قدرتمند علاقه مند شده اند. این کنسول در دو مدل 3G با قیمت 299 دلار و مدل Wifi با قیمت 249 دلار به بازار عرضه خواهد شد.
بازی های انحصاری و فوق العاده این دستگاه همگی در کنار سرگرم کننده بودن، با گرافیک بسیار زیبایی به نمایش در می آمدند. گل سر سبد آن ها نیز بازی Golden Abyss از سری Uncharted بود که با نسخه ی پلی استیشن3 این مجموعه تفاوت مشهودی نداشت. به جرات می توان گفت که Vita حداقل قدرتی معادل با نیمی از توان پلی استیشن3 را داراست. جزئیات محیط، فیزیک، حرکات و میزان انیمیشن در Golden Abyss دیوانه وار بود. از طرفی قابلیت هایی نظیر صفحه ی چند لمسی، حسگر حرکتی تعبیه شده درون دستگاه و صفحه های لمسی پشت کنسول، روند بازی ها را بسیار پویا و متنوع کرده اند. در کنار این عنوان، بازی Little Big Planet هم در قالب یک ویدئو به نمایش در آمد که استفاده ی مناسب از قابلیت های مختلف کنسول را عملی نشان می داد. البته در میان این بازی ها نمی توان از Street Fighter X Tekken گذشت که با جزئیاتی در حد کنسول های خانگی بر روی Vita اجرا می شد.
بازی ها و اخبار مطرح E3 امسال برای کنسول های شرکت سونی مواردی بودند که به صورت خلاصه بیان شد. به نظر می رسد سونی به شدت بر سخت افزار جدیدش تمرکز کرده است و در این راه کنسول های پیشین خود نظیر PSP و حتی پلی استیش3 را به آهستگی از یاد می برد.
بعضی مواقع تاریخ تکرار می شود. در سال 2004 که کنسول PSP عرضه شد سونی به آهستگی شروع به معرفی کنسول پلی استیشن3 کرد. حال که به زودی Vita وارد بازار می شود به نظر می رسد که باید در یکی دو سال آینده منتظر کنسول پلی استیشن4 باشیم. احتمالا در آینده ی نه چندان دور اخبار هیجان انگیزی را خواهیم شنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • در این شهر...
  • پری دانلود
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بگو هستی2 و آدرس begoohasti2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 53514
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 53514
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید